2016. március 20., vasárnap

Chanda Hahn: Bűbájtalan

Sziasztok!:)

Nem rég befejeztem a Balszerencsés Tündérmese sorozat 1. kötetét. Hát eszméletlen jó volt, de ezt most kifejteném bővebben.
Először is nézzük miről van szó,és, hogy miről is szól:) :


Mina Grime az iskola lúzere, egészen addig a napig, amíg meg nem menti a suli legmenőbb pasijának az életét egy iskolai kiránduláson. Egy csapásra minden megváltozik, a lány hirtelen a figyelem középpontjába kerül, és minden lépését a szerencse kíséri. De mikor már a dolgok nem is mehetnének jobban, Mina édesanyja bejelenti, hogy elköltöznek. Mina kérdőre vonja édesanyját, aki kénytelen elmondani a családi titkot. Mina Grime valójában a Grimm testvérek leszármazottja, és egy átok terheli őt, mely generációról generációra öröklődött. Vannak rések, ahol az emberek és a tündérek világa összeér, ezen a mesevilág lényei átszöktek, és az emberek bosszantásával múlatják az időt. Mikor az emberek megelégelték, alkut kötöttek a varázslényekkel. Azok megígérték, hogy ha az emberek végigjátszák az összes mesét, és sikeresen befejezik a történeteket, visszamennek saját világukba. Ám a mesék gyűjteménye egyszer csak életre kelt, és saját maga kezdte irányítani a történeteket, megnehezítve ezzel az emberek dolgát. Olyannyira, hogy bár a Grimm testvéreknek több mint 170 mesét sikerült végigjátszani, nem tudták mindet befejezni. Így öröklődött az átok generációkon át. Most Minán a sor, hogy belépjen a mesevilágba és megtörje az évszázados átkot

Értékelésem:

A történetünk azzal kezdődik, hogy Mináék (ezt a nevet rendszeresen félre olvastam) elmennek egy látogatásra a Babushka sütödébe. Ahol egy baleset következtében majdnem megöli a suli álompasiját, de egyúttal meg is menti. Ezzel az eseménnyel főhősnőnk élete teljesen felborul. Egy furcsa nevű könyvet kell kutatnia , hogy végig tudja játszani az összes mesét. De közben Brody , a srác akit Mina megmentett elkezd érdeklődni a lány után. Minát egy sikátorban megtámadja egy motoros fazon, de megmenti őt egy furcsa alak aki hirtelen mindent tud róla a jövőjéről a családjáról, és az apjáról.

A történetünk a könyvvel ott kezdődött, hogy a nővérem megkérdezte tőlem nincs kedvem-e elolvasni ezt a könyvet, mert most itt van nála. Én mondta, hogy, de és talán 2 hónapig ott csücsült a polcomon. Aztán a minap rátaláltam ,és úgysem olvastam épp semmit hát neki kezdtem. Az első pár oldal kicsit unalmas volt, de mikor kiderülnek a dolgok...legalább is egy részük a sztori beindul minden izgalmas lesz, és beszippant a világ. Aki megszeretné vásárolni vegye meg hozzá már a második kötetet is mivel a vége TEATYASÁGOSJÓISTEN. Nem függővég, de miután leteszed érdekelni fog, hogy hogyan? miért? mi lesz ebből? és a többi kérdés.

Elemezzük egy kicsit a szereplőinket. Először vegyük elő a főszereplőnk Mina Grime-t. Átlagos lány kicsit sem átlagos családdal. Majdnem minden évben költöznek , mert az édesanyja szeretné megóvni.Szerettem a lány karakterét mivel korban közel áll hozzám azonosulni tudtam vele. A következő szereplőnk legyen Sara. Az anyuka az elején nagyon titokzatos. Takarító női állásból próbálja fent tartani a családját, és nem régen elvesztette férjét.Csodálom, hogy képes dolgozni a gyász mellett, ami egyébként nem volt érezhető rajta a könyv olvasása alatt. Szerintem , ha őt kéne egy mesébe tenni akkor tuti Hamupipőke lenne. Charlie Grime. Charlie egy átlagos kisfiú csak épp nem beszél. Gondolkoztam rajta, hogy ő milyen mesébe kerülne, és nem jutott eszembe olyan amiben van egy néma kisfiú. Ha van valami ötletetek akkor írjátok meg lent a kommentár részbe. :) Következő szereplő akit kicsit kivesézünk nem más ,mint Mina legjobb barátnője Nan. Nan egy minden napi tini. Twitter megszállott,és film őrült egyke lány. Számomra ő egy kedves karakter volt, de amikor nem volt jelen nem hiányoltam. Brody. Számomra? Folyton idegesített...na jó voltak jó pillanatai, de én mindig is Jared párti vagyok,leszek. Kicsit túl gondolja a dolgokat,mint például Mina védelmezését, de kiderül később,hogy miért. És jöjjön a kedvencem az én favoritom. Jared. Az ismeretlen srác akiről azt hisszük ismerjük, de mégse. Imádom benne, hogy pimasz azt, ahogy csipkelődik Minával egyszerűen egy csodálatosan badass pasi. Vicces, jóképű, a stílusa is jó, és kérem egy tündér.MI KELL MÉG? De tényleg.

A történetben azt fogott meg , hogy az írónő beletette a meséket amiket mindenki szeret és mázként tett bele minden földi jót. Az elképzelés, hogy a grimmek leszármazottjai mind elvannak átkozva ezzel a történettel valami frenetikus. Wow egyszerűen zseniális. Kedveltem a nő humorát. Minden a helyén volt aminek kellett. Miután elolvastam a könyvet gondolkoztam , hogy én melyik mesébe kerülnék. Még gondolkozom. :D Az utolsó mese amit ebben a részben Mina végig visz eléggé kiszámítható volt. Nagyon tetszett még, hogy végig a könyvben kaptunk egy kis gondolkodtatni valót, hogy akkor ez most melyik mese lehet? vagy, hogy ő miben lehet jelen stb. Először egyébként arra gondoltam,hogy Savannah hófehérkéhez lesz köthető,de tuti, hogy abból a meséből csakis csak a gonosz banya lehet.

Összességében ez a könyv nálam : 5 csillagból 5++-at kap. A kedvenceim közé került az tuti. :)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése